PŘIHLÁŠKA NA OCELÁKA 2011

Popis okruhu trasy Oceláček (30km) - rok 2021

Trasa pro letošní rok zůstává stejná. Co se může změnit, může být pouze kalamita v podobě těžby dřeva nebo kůrovce. I pro lerošní rok můžeme použít Šemberské stezky u obce Tuchoraz. Tyto traily jsou na konci první třetiny trasy, cca na 10km. Tuto skvělou bajkovou záležitost můžeme použí jak směrem dolu (modrá barva), tak i "stoupákem" nahoru. A právě směrem nahoru se můžeš rozhodnouz zda použít strmější kratší cestu, nebo stoupání pozvolnější a delší. Vše dle svých fyzických možností. Loňské značení i v dešti bylo krásně viditelné. Jedná se právě o nájezd na tento Stoupák, který je z lesní cesty ostrou odbočku doleva.

Ti co pojedou okruh dvakrát, čili Oceláka, tak druhý trail směrem dolu pojedou pro změnu červenou cestou. 

Zmíním ještě dvě věci k trase.

První je, že technických pasáží trasa moc nemá, ovšem hned mezi druhým a čtvrtým km je dlouhý sjezd po lesní cestě s volnými kameny. Opatrnost bude zde na místě, neb „zrakvit se“ v prvních kilometrech je nepříjemné. Tímto úsekem se dá valit 50km rychlostí, ovšem jen ten kdo má dobře načtenou_najetou trasu.

Druhé je pak pro taktiku, kde poslední cca 2km kopec zatím vždy rozhodoval. Zde se dá vybudovat slušný náskok, který pak pro následných 5km do cíle po rovině se už hůře sjíždí. A to i přes to, že je na trase lesní úsek pro další zpestření. Zde je vyschlý brod, ale i ten se dá bravůrně projet.

Finálový dojezdový kilometrový úsek je po silnici do Hradešína s novým asfaltovým kobercem. Před cílem je pravá cca 200 metrů a levá cca 100 metrů přímo do cíle, které je před podiem.

 Oceloví letci

1.7 2021


Popis okruhu trasy Oceláček (30km) - rok 2020

 

Změna trasy nastala i pro letošní rok. Proč? Protože v obci Tuchoraz je nově zřízena krásná bajková záležitost.

Změna začíná na 10km, kde za tvrzí Tuchoraz cca 10m před silnicí točíš ostrou pravou, která tě přivede na modrý trail Šemberských stezek. Ten shrneš dolu k turistickému sezení U veverky, kde se napojíš na lesní cestu, která tě zavede k zelenému trailu Stoupák. Tady dávat bacha na značení pro ostrou odbočku doleva ke stoupání. Kopeček vyšvihneš až nahoru, kde je už napojení na loňskou trasu závodu.

Druhý okruh pojedou jen závoďáci na dlouhé trase (Ocelák), kde při výjezdu kolem tvrzi Tuchoraz dojedou až na silnici. Tam pravá a po 400m opět pravá na lesní cestu (100m), která tě zavede na červený trail. Ten je kratší, ale točivější s více klopenkami. Dole už jsi zase u turistického sezení U veverky a odsud opět už stejnou cestou ke Stoupáku a dál po trase do cíle.

Touto změnou k bajkovému zpestření se počet čtyř stoupacích úseků navýšil na pět. No bóže.
Trasy jednoho okruhu (Oceláček) tedy už bude mít poctivých 30km.

 

Zmíním ještě dvě věci k trase.

První je, že technických pasáží trasa moc nemá, ovšem hned mezi druhým a čtvrtým km je dlouhý sjezd po lesní cestě s volnými kameny. Opatrnost bude zde na místě, neb „zrakvit se“ v prvních kilometrech je nepříjemné. Tímto úsekem se dá valit 50km rychlostí, ovšem jen ten kdo má dobře načtenou_najetou trasu.

Druhé je pak pro taktiku, kde poslední cca 2km kopec zatím vždy rozhodoval. Zde se dá vybudovat slušný náskok, který pak pro následných 5km do cíle po rovině se už hůře sjíždí. A to i přes to, že je na trase lesní úsek pro další zpestření. Zde je vyschlý brod, ale i ten se dá bravůrně projet.

Finálový dojezdový kilometrový úsek je po silnici do Hradešína s novým asfaltovým kobercem. Před cílem je pravá cca 200 metrů a levá cca 100 metrů přímo do cíle, které je před podiem.

 

Oceloví letci

28. 8. 2020



Popis okruhu trasy Oceláček (30km) - rok 2019

Při změně trasy považujeme za slušnost napsat lehký popis trasy závodu. Z 95% je trasa neměnná oproti loňku.

Vzdálenost okruhu je cca 29km. Tento okruh si střihnou závoďáci při Oceláčkovi jednou a zdatnější si okruh dají dvakrát a to při Ocelákovi.

Profil trasy je hodně jezdivý a plný zajímavých míst. Hodně záleží na rozvrhnutí sil, protože dlouhé pasáže na Vás budou určitě čekat. Celý okruh má „pouze“ čtyři kopce s převýšením přes 400m. Technických pasáží trasa moc nemá, ovšem hned mezi druhým a čtvrtým km je dlouhý sjezd po lesní cestě s volnými kameny. Opatrnost bude zde na místě, neb „zrakvit se“ v prvních kilometrech je nepříjemné. Tímto úsekem se dá valit 50km rychlostí, ovšem jen ten kdo má dobře načtenou trasu.

První kopec je na pátém km a v terénu bez předjíždění. Je středně dlouhý a středně náročný. Pak je pozvolný sjezdík k silnici a ve Vrátkově malý kruháč. Po něm je nebezpečný úsek se třemi nepravidelnými SCHODY a za rybníkem čeká druhé stoupání v terénu. Není tak strmé, ale už o kousek delší. Dá ovšem pěkně zabrat. Následuje krátký úsek po silnici na vydýchání.  Cca na 10km je odbočka vpravo, která vás hodí na širší lesní cestu. Tentu úsek dlouhý 2km je místem pro nejlepší kochání. Lesní krapet prudší sjezdík a pak vykodrcaný úsek vás dovede až k picí občerstvovačce.

Třetí delší stoupání je po silnici III.třídy, která se točí kolem vysokých stromů, které zajišťují příjemný chládek. Následný lesní úsek je už rovinatý, ve kterém budeme míjet supr „ženský“ úsek, vyznačující se vysokou trávou s příjemným měkkým "ochlupením". Přejezdem přes silnici vlítnete na první změnu oproti loňské douhé louce na lesní méně technický sjezdík. Tím se vyhneme obci Mrzky s kreténem, který loni na asfaltovou zatáčku nasypal písek. 

Po dalším přejezdu přes silnici čeká poslední, ale nejdelší kopec. Tříkilometrové stoupání je táhlé, ale dá se zde mnoho udělat. Bude se tady zřejmě rozhodovat. První půlka je terénem a druhá po asfaltce v lese. Na konci je pro zpestření trasy nový 300m vytyčený úsek lesem přes vyschlý brod. Ale někdy se voda občas zjeví. Pak už do cíle zbývá cca 4km a ty jsou po lesních cestách.

Finálový dojezdový kilometrový úsek je po silnici do Hradešína s novým asfaltovým kobercem. Před cílem je pravá cca 200 metrů a levá cca 100 metrů přímo do cíle, které je před podiem.


Trasa bude včas připravena ke stažení na GPX

Oceloví letci
4. 8. 2020
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one